Wednesday 17 May 2017

Tasik Kejut, FKAB UKM


UKM CARE (FASA 1)

Pada 14 Mei 2017 yang lalu, UPSM buat pertama kalinya telah mencipta sebuah kelainan dengan membuat satu program yang berorientasikan alam sekitar. Ia bertujuan untuk memupuk rasa kesedaran mengenai kepentingan menjaga alam sekitar dalam diri setiap ahli UPSM bersesuaian dengan temanya iaitu "Alam Terpelihara Hidup Sempurna". Program ini secara kasarnya mempunyai 6 fasa utama bermula daripada gotong royong kecil-kecilan sehinggalah ke fasa pelancaran Transformasi Nasional 50 atau lebih dikenali dengan TN 50 yang akan dibuat pada september nanti.

Bagi fasa pertama ini, UPSM telah melakukan sebuah aktiviti gotong royong yang melibatkan kawasan sekitar kampus dan lokasinya ialah Tasik Kejuruteraan@ kejut, UKM. Program ini berjalan selama empat jam bermula 8 pagi sehingga 12 tengah hari dan hanya melibatkan ahli UPSM sahaja memandangkan ahlinya yang ramai.  Berikut ialah gambar-gambar yang sempat diambil sepanjang program berlangsung:





Aktiviti seperti ini seharusnya dilakukan oleh pelajar UKM kerana ia merupakan satu program yang mampu memberi impak akan pentingnya menjaga alam sekitar. Ikuti kami untuk UKM CARE fasa 2 yang akan dilaksanakan pada masa terdekat ini.

#keluargaupsm
#gerakbersama



No comments :

Post a Comment