Sunday 5 November 2017

KURSUS FASILITATOR TAHAP 1 URUSETIA PEMBANGUNAN SUMBER MANUSIA (KF 1 UPSM)




Pada 14 sehingga 16 Oktober 2017 yang lau, telah berlangsungnya program Kursus Fasilitator Tahap 1 anjuran Urusetia Pembangunan Sumber Manusia dengan kerjasama Pusat Pembangunan Mahasiswa dan Alumni buat ahli UPSM Batch 31. Kursus telah berlangsung selama tiga hari dua malam di Hutan Pendidikan Alam, Universiti Kebangsaan Malaysia.

Kursus ini bertujuan untuk melatih dan memberi pendedahan kepada ahli-ahli UPSM yang baru dengan ilmu-ilmu berkenaan Fasilitator dan konsep kesukarelawan.

Bertunjangkan kata-kata hikmah UPSM iaitu Manusia Memanusiakan Manusia, kursus ini diadakan dengan tujuan untuk menguji ketahanan fizikal, mental, emosi dan juga mengasah kreativiti para peserta agar menjadi fasilitator dan sukarelawan yang berilmu dan berkemahiran, di mana, input-input yang didapati menerusi kursus ini digunakan dengan sebaik-baiknya untuk pembangunan diri seterusnya membangunkan orang lain terutama masyarakat.

Semoga setiap input yang diperoleh dan diberi oleh urusetia dan Trainer utama sepanjang kursus ini berlangsung memberikan nilai yang berguna buat adik-adik Batch31 yang nantinya akan bersama-sama Batch29 dan Batch30 meneruskan legasi UPSM.

Dan semoga pengalaman yang telah kita semua dapat menjadikan kita insan-insan yang lebih kuat rohani dan jasmani.


Kita mungkin bukan orang yang Hebat, tapi kita adalah orang yang Ingin Belajar dan menjadi hebat. 


BATCH30 UPSM




BATCH29 UPSM

Akhir kata,

Setiap kesusahan yang datang kepada kita, itulah yang akan menguatkan kita. 





No comments :

Post a Comment