Saturday 22 November 2014

Bakti Siswa Felda Gedangsa, 26 Oktober 2014

Sekitar majlis penutupan Baksis Gedangsa
Pada 26 Oktober 2014 Urusetia Pembangunan Sumber Manusia dengan kerjasama Pusat Pembangunan Mahasiswa dan Perhubungan Alumni telah mengadakan Bakti Siswa (BAKSIS) bertempat di Felda Gedangsa yang bertemakan “Hati Mahasiswa, Hati Masyarakat”. Seramai 49 orang peserta daripada Urusetia Pembangunan Sumber Manusia telah menjayakan Program BAKSIS kali ini.

Antara aktiviti yang terdapat adalah pameran dan gotong-royong bersama penduduk felda yang diketuai oleh Puan Zaiton merangkap pengerusi Gerakan Perpaduan Wanita (GWP) di felda tersebut. Misi gotong-royong pada kali ini adalah untuk membasmi pembiakan nyamuk yang menyebabkan denggi. Peserta di bahagikan kepada beberapa kumpulan mengikut tempat untuk di bersihkan. Tempat yang dipilih adalah kawasan sekolah, kawasan masjid, kampung-kampung dan juga dewan GPW Felda Gedangsa. Gotong-royong ini bermula pada jam 10.00 pagi dan berakhir pada 12.00 tengah hari.


Pada sebelah petangnya pula berlangsungnya majlis penutupan yang bertempat di dewan GPW. Majlis telah dirasmikan oleh ketua Felda Gedangsa. Peserta meninggalkan felda Gedangsa dengan sebuah kenangan yang tidak ternilai.

No comments :

Post a Comment