Sunday 28 February 2016

Kursus Fasilitator Tahap 2 (2016)

Pada 13 hingga 16 Februari, Urusetia Pembangunan Sumber Manusia (UPSM) dengan kerjasama daripada  Pusat Pembangunan Mahasiswa dan Perhubungan Alumni (PPMPA) telah menjayakan satu Kursus Fasilitator Tahap 2 bertempat di Hutan Rekreasi Ayer Keroh, Melaka. Dengan bertemakan "Mahasiswa Berkepimpinan Tunggak Pengukuhan Martabat Negara", kursus fasi pada kali ini disertai seramai 57 orang pelajar tahun satu dan 44 orang urusetia daripada Batch 27 dan Batch 28.

Selain mencari pelapis baru untuk terus menerajui UPSM iaitu Batch 29, Kursus Tahap 2 ini juga bertujuan untuk menerapkan sikap kepimpinan dalam diri seorang bakal fasilitator malah dalam kursus ini peserta disuntik dengan semangat untuk mengingati kembali jati diri masing-masing. Tambahan pula, peserta dapat menambah ilmu pengetahuan mereka tentang pengucapan awam yang diajar oleh jurulatih utama UPSM.

Pada akhir kursus ini seramai 57 orang telah diikat sebagai ahli Batch 29 dan akan bersama-sama senior dalam meneruskan visi dan misi UPSM. Terima Kasih yang tidak terhingga pada jurulatih utama UPSM iaitu Dr Sheikh Mohamad Alwee bin Sheikh Abdul Khadir Alfirdaous yang telah membantu menjayakan kursus ini.

Diharap ahli Batch 29 yang baru diikat ini dapat memberikan sepenuh komitmen dan perhatian dalam usaha meneruskan legasi UPSM dan juga berusaha meningkatkan kemahiran diri dengan menimba ilmu yang banyak dalam UPSM bersama-sama dengan senior Batch 28 dan Batch 29.

Gambar Kursus Fasilitator Tahap 2:

                                              

                                           










No comments :

Post a Comment